If you want to be somebody, somebody really special, be yourself!- Якщо ти хочеш бути кимось, кимось дійсно особливим, будь собою!

Docendo discimus!

Навчаючи, вчимося самі!

“Sometimes the questions are complicated and the answers are simple.” ― Dr. Seuss


Form 7

Topic "The World of Cinema and Theatre"

21.02.2020 - a  final quiz on the topic is HERE!!!

Topic "Sport"

15.03.2018 - a final quiz on the topic is HERE!

                        
          Topic "Great Britain: London"


Wednesday, the thirty-first of March

Class Work

London's Museums
1. Let's sing "Hello-song".




   Surprised? Adele is from London and we are going to speak about this amazing city today.

2. Let's revise the most famous London's attractions. Quiz will help you!



3. Reading time - ex.4, p.135.

   Answer the questions about Kensington Gardens.
   Check your answers - click here!

4. Let's have a rest.
   Watch a video about London and answer my question: what sights are NOT buildings? 
    To watch video - click here!
   Write down your answers into your work books. Start like this: Top 10 Attractions London which are not buildings: .....

5. Writing time - ex.5, p.138.
   Answer the questions on page 139 in your work books.

6. Homework - ex.1, p.136
   

  
  Make the same leaflet in your work book or on your computer (in Word or PDF) about your favourite London Attraction (you may describe more than one attraction). Email your works to ellapeta9@gmail.com.   
  Do the tests on the topic of today's lesson here - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6764480
  The deadline is April 5th, 08.00.




Monday, the fifth of April

Class Work

London is the capital of Great Britain

1. Let's listen to the song by 

   A Great Big World, Christina Aguilera -       Say Something




  - Did you like the song?
  - What is it about? Write in your copy-books only a few words. Start like this: The song "Say Something" is about ....

2. Revision.
  Let's revise some interesting facts about the most famous London's attractions. Quiz will help you!



3. Writing time.
   Do this quiz in your copy-books - click here! Write the number of the sentence and the letter: 1-c, 2-a, etc.
    А можеш одразу там на сайті усе зробити у завданні, клацнути внизу Finish та відправити мені поштою. Побачиш таке віконечко, заповни усе вірно:


4. Listening and speaking time.
   Watch a video about London and choose 10 sentence to speak about London - click here! Learn them by heart, make your audio or video and send me via email or Viber. It's YOUR HOMEWORK!!! 

5. Test time.
   Click here to start your final test about London. Write your name and surname IN ENGLISH! Good luck!

6. Homework.
   See section 4.



Wednesday, the seventh of April

Class Work

Kyiv is the capital of Ukraine


1. Let's listen to the song and start our work.



2. Introducing a new topic.
   We're going to start a topic "Kyiv". So, let's revise the words on the topic "In a Big City". Do the test!


And read and translate the same words in ex.1, p.142.

3. Reading time: ex.3,4, 143.
   Write down some new words from ex.3 into your vocabularies: (to) see copies, recently, gorgeous, guide, sign.
    So, why have Ann and her friends  decided to start a project?
    Write ex.4, p.143 into your copy-books.

4. Let's have a rest.
   Watch a video about our beautiful capital.



5. Grammar time: p.143.
   Сьогодні ми більш детально знайомимося зі словом "so", яке може вживатися як прислівник або як сполучник у реченнях - жми тут та слухай пояснення.

   Let's do ex.5, p.144 and find sentences with "so" - click here!
   

6. Homework: ex.6, p.144.
   Виконуєш тільки одну частину впраи, яку хочеш!
    Повторюєш слова на стор.142 та з тексту на стор.143.
Обов'язково виконати відеозавдання!!! за посиланням - жми тут!
     Можеш ввести свою реальну електронну адресу або введи ось цю, щоб увійти на сайт:
not_a_real_email_address@abcdefghijk.com.
Пароль вказуєте теж любий, але ім'я своє, щоб я вас змогла потім ідентифікувати.


 Monday, the twelfth of April

Class Work

Kyiv is the capital of Ukraine.
Kyiv's Attractions.



1. Let's listen to the song and start our work.




2. Introducing the topic "Kyiv's Attractions": ex.1, p.144-145.
   We've started a topic "Kyiv". So, let's revise the most famous attractions of our capital. Do you know them? Let's check!




3. Reading time: ex.2, 145.
   Write down some new words from ex.2 into your vocabularies: (to) boast, (to) contain, an attraction, a mosaic, a frescoe.

4. Writing time: ex.3, p.146. 
   Write the exercise into your copy-books.

5. Let's relax and admire Kyiv.



6. Reading time: ex.4, p.146.
  Читаємо два текста про визначні місця Києва та правильно відмічаємо частинки у кожному з них, використовуючи інформацію, позначену літерами A-F.
 A - чому дане місце є особливим
 B - де його знайти (у Києві)
 C - скільки років цій пам'ятці
 D - як вона виглядає
 E - що вона собою представляє
 F - як вона називається (що символізує)
   Перевір себе!
  

7. Homework: ex.5, p.147.
   Отже, опиши у зошиті або виконай на комп'ютері постер про одну з київських пам'яток та опиши за даним планом (переклад дивись у пункті 6 нашого уроку) та надішли мені на Viber або пошту: ellapeta9@gmail.com. Не забудь вставити фото пам'ятки!!!



Wednesday, the fourteenth of April

Class Work

Podil, the Jewel of Kyiv


1. Let's listen to the song and start our work.



2. Revising the previous material (повторення).
    - This church is located in Kyiv.
    - It's an important national attraction.
    - It was designed by an Italian architect.
    - It's a part of the National Sanctuary "Sophia of Kyiv".
      What is it?

3. Reading time: ex.5, 6, p.148-149.
   Write down some new words from ex.2 into your vocabularies: a market place, a merchant, a trade fair, a jewel, an inhabitant.
   Write ex.5,6 into your copy-books.

4. Rest time.


 
5. Speaking time: ex.7,p.149.

6. Homework.
    Ex.9, p.150
   Complete the Google form on today's lesson - click here!


Monday, the twenty-first of April

Class Work


Maidan Nezalezhnosti


1. Let's start our lesson.


 2. Let's revise the words on our topic.


3.Meet new words: ex. 2, p.153-154.
    Write down the new words into your vocabularies: grass-covered areas, (to) stand out, magnificent, the Patron Saint, impressive, solemn.
4. Reading time-1: ex. 2, p.153-154.
5. Let's have a rest.

6. Homework: ex.4,p. 154.
  Вправу 4 пишемо в зошит: першу частину - тільки цифри і літери, а у другій частині речення переписуємо повністю.
  ОБОВ'ЯЗКОВО виконати тести у Google-формі за посиланням - жми тут!
7. Good bye!



 Monday, the twenty-sixth of April

Class Work

Great Britain: London.
Ukraine: Kyiv.
1. Сьогодні у нас останній урок теми, тому ми тільки повторюємо матеріал!





2. Я вдячна усім, хто надіслав мені відео-розповідь про Лондон (Ларіонову О., Гораш М., Симанюку Д.):  у вас у всіх високі бали! Отже половину контрольної роботи з усного мовлення за ІІ семестр ви вже здали!
    Також вже здав половину контрольної роботи Воронюк Є. (відео про Киів).
      Усі інші мають час до середи, 5 травня (3 травня - понеділок - ВИХІДНИЙ!)!!!
    Якщо учні, які мені здали відео про Лондон, захочуть підготувати ще й розповідь про Київ - це буде просто СУПЕР!!! - це друга половина контрольної роботи з усного мовлення за ІІ семестр!
  Ось декілька відео, які вам допоможуть гарно підготувати розповідь про Лондон або Київ.






3. Ось прогляньте посилання на тести, які можна доздати теж до 5 травня:
   -  тести у Google формі про Поділ за 14 квітня (не здали: 7-А клас - Гонтар К., Грицай Д., Міхалевський А.; 7-Б клас - Блінчук В., Василишена С., Воронюк А., Войцехівський М., Гілявський В., Данчук В., Завацька М., Кащен О.) - жми тут!
  - тести у Google формі по всій темі "Київ" за 21 квітня (не здали: 7-А клас - Баранська Я., Галагодза Д., Грицай Д., Мозолюк К., Палійчук А., Поворознік М.; 7-Б клас  - Бонцю А., Блінчук В., Василишена С., Воронюк А., Войцехівський М., Вусікер А., Данчук В., Диновський В., Дрегуш Д., Завацька М., Кащен О.) - жми тут!
           Кількість спроб я не обмежую!!!      





 Wednesday, the twenty-eighth of April
Class Work
School Life
1. Let's start the lesson.
     Meet new words: ex.1, p.162.


2. Reading time: ex.3, p.163-164.
     Читаємо та прекладаємо інформацію про шкільні гуртки.
3. Rest time.


4. Homework: ex.4, p.167 or tests on the topic - click here! and click here! or click here!
  Чекаю письмові роботи на пошту ellapeta9@gmail.com

May 
Listening
  Контрольна робота з аудіювання за посиланням - жми тут!
      Усі завдання є також на Гугл-диску нашого класу - жми тут!

Немає коментарів:

Дописати коментар