If you want to be somebody, somebody really special, be yourself!- Якщо ти хочеш бути кимось, кимось дійсно особливим, будь собою!

Docendo discimus!

Навчаючи, вчимося самі!

“Sometimes the questions are complicated and the answers are simple.” ― Dr. Seuss


понеділок, 30 листопада 2015 р.

Фото - Як ефективно підготувати учнів до письмової частини ЗНО або ДПА з англійської мови?Як ефективно підготувати учнів до письмової частини ЗНО або ДПА з англійської мови? (from linguist.ua)

Якщо Ви, як професійний вчитель, бажаєте максимально якісно підготувати учня до ЗНО або ДПА з англійської мови, то Ви повинні знати, що зв’язність та послідовність письмового мовлення є одним з критеріїв оцінювання роботи учнів під час складання екзаменів. Розвиток даних аспектів письма є ключовим для досягнення успіху під час складання саме письмової частини ЗНО або ДПА. В сьогоднішній статті ми розглянемо стратегії, які можуть бути використані вчителем для розвитку вищезазначених навичок, а також отримання високих балів на ЗНО та ДПА.
В методиці викладання англійської мови саме терміни coherence та cohesion відповідають за зв’язність, логічність, наявність чіткої теми в кожному з абзаців, повноцінне розкриття кожної ідеї учня, правильне застосування cohesive devices, тобто засобів зв’язності та інше. Різниця в двох вищезазначених термінах полягає саме у тому, що coherenceспіввідноситься з якістю тексту, його змістовою насиченістю, організацією ідей в тексті, у той час як термін cohesionпов'язаний саме з якісним поєднанням ідей письмової роботи, використанням засобів для забезпечення плавних переходів та сполучників. Для досягнення найбільшого ефекту необхідно постійно акцентувати увагу учнів на важливості цих критеріїв, а також виконувати відповідні вправи, які допоможуть розвинути ці навички.
Варто почати з того, якій структурі написання абзацу мають слідкувати учні: кожен абзац повинен представляти одну ідею, пояснювати, розвивати та наводити факти для її підтвердження. Саме тому необхідно постійно нагадувати, що немає жодної необхідності звертати увагу на декілька ідей під час написання одного абзацу.
Також необхідно зазначити, що кожен з абзаців повинен починатись з тематичного речення topic sentence, яке презентує тему абзацу та вказує на проблему, яка розглядатиметься в абзаці. Гарне тематичне речення надасть можливості читачеві зрозуміти, про що йтиметься далі і сфокусувати його увагу. Вчителі можуть використати завдання типу multiple matching у якості тренувальної вправи, спрямованої на розвиток використання тематичних речень.
Розглянемо приклад з навчального курсу New Plus (Teacher’s Book),
який можна використовувати під час підготовки до ЗНО та ДПА: учням необхідно обрати речення, яке буде максимально відповідати абзацу, також у завдання є два варіанти, що не підходять за стилем або іншими факторами: чому саме вони не підходять варто також обговорити з учнями, а пояснення надається у книзі для вчителя.
1
На жаль, учні гадають, що двох-трьох речень буде достатньо для розкриття теми у письмовій роботі, особливо беручи до уваги обмеженість часу під час складання ЗНО та ДПА. Але цього недостатньо аби донести та розкрити ідею у повному обсязі, адже у своїй письмовій роботі учень має ввести тему за допомогою тематичного речення, розкрити її, навести аргументи, що мають переконати читача, а також додати приклади. Все це неможливо представити у парі речень. Саме тому необхідно орієнтувати учнів на 5-6 речень, що також мають бути пов’язані між собою.
Спочатку учням допоможе у цьому план, який може складатись з таких питань як, наприклад, “How can you justify your ideas?”. Використовуючи такий план спочатку, учні у подальшому вчаться презентувати абзац правильно та цікаво.
У цій статті ми також наводимо приклад подібного плану для допомоги учням з навчального курсу New Plus Upper-Intermediate.
2
Як вже було зазначено вище, речення та ідеї як одного абзацу, так і письмової роботи в цілому, мають бути пов’язані між собою: окрім логічної організації ідей добитись цього учні можуть, використовуючи пов’язуючи сполучники linking words. Але просто завчити їх недостатньо, учні повинні знати, як вони можуть їх застосовувати.
Давайте розглянемо це на прикладі декількох вправ з навчального курсу New Plus Upper-Intermediate видавництваMM Publications:
1) Учні отримують повноцінний текст, їх завдання обрати один з двох запропонованих linking words згідно змісту та стилю тексту.
3
2) Коли ви, як вчитель, відчуєте, що учні вже вміють застосовувати linking words, Ви можете запропонувати вправу, виконуючи яку, учні мають заповнити пропуски, пропонуючи як можна більшу кількість пов’язуючих сполучників згідно змісту та стилю тексту.
4
Сподіваємось, що ця інформація буде корисною для Вас під час підготовки учнів до ЗНО та ДПА! І не будемо розкривати тему наступної статті аби вона стала сюрпризом!
See You soon!

Немає коментарів:

Дописати коментар